Tematyka: Ochrona przyrody
Temat: Śmieciu, precz
14.04.2020 Wtorek
Drodzy Rodzice, kochane Przedszkolaki!
Serdecznie witamy po Świętach, mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi. W dalszym ciągu musimy komunikować się przez stronę internetową. W tym tygodniu będziemy zajmować się zagadnieniami związanymi z ochroną przyrody. Będzie również trochę muzyki, matematyki, o segregowaniu śmieci i o przyrodzie.
Wielkie brawa dla tych dzieci, które przesłały zdjęcia. Będziemy mogli pochwalić się, że dzieci nie nudzą się w domach.
Brawa!!! dla: Łukaszka, Marysi, Igorka, Stasia, Tomusia, Wiktorka. Oby tak dalej!!!
Czekamy na kolejne zdjęcia.
Przygotujcie: Zdjęcia przedstawiające piękno przyrody oraz przyrodę zniszczoną przez człowieka. Tacki- mogą być takie, które używamy w kuchni, z piaskiem bądź mąką lub kaszą manną. Wspólnie z rodzicami przygotujcie grzechotkę. Do metalowej puszki wsypcie fasolę lub groch bądź jakąś kaszę- to nam zastąpi tamburyno. Oklejcie puszkę papierem i koniecznie musicie przyozdobić wg. własnego pomysłu.
1. Wspólnie z rodzicami obejrzyjcie zdjęcia przedstawiające piękno przyrody i zdjęcia przedstawiające przyrodę zniszczoną przez człowieka.
- Które miejsca na zdjęciach bardziej wam się podobają? Dlaczego?
2. Dowolny taniec przy piosence ,,Bocian i żaby” (sł. I muz. M. Broda- Bajak )
https://www.youtube.com/watch?v=mPa7cp7t0aE
3. Posłuchajcie wiersza S. Kraszewskiego ,,Śmieciu, precz”
Kiedy rano słońce świeci
Wybiegają na dwór dzieci.
Miotły, szczotki w rękach mają,
Bo podwórko zamiatają!
Tu papierek od cukierka,
Tam po soku jest butelka,
Ówdzie puszka po napoju
I pudełko. Może twoje?
Żyć nie można w bałaganie,
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj, śmieciu, do śmietnika.
Bałaganie, brudzie, znikaj.
- odpowiedz na pytania:
- Co robią rano dzieci?
- Co trzeba robić, żeby nie było zaśmieconych miejsc?
- Czego jeszcze nie powinniście robić na placu przedszkolnym i na podwórku? Rodzic naprowadza dziecko, podając konkretne sytuacje. Np. łamanie gałązek drzew, deptanie trawników, zrywanie kwiatów.
4. Pobawcie się w zabawę ruchową- Smutne drzewko i wesołe drzewko
Dziecko porusza się po pokoju przy dźwiękach wcześniej zrobionej grzechotki. Podczas przerwy w grze wciela się w rolę drzewka, któremu ktoś połamał gałązki, ponacinał korę- pokazują miną, postawą ciała, jak czuje się to drzewko. Potem znowu porusza się przy dźwiękach grzechotki. Podczas przerwy w grze pokazują, jak się czuje drzewko, o które dba ogrodnik, które ma całą korę i gałęzie, radośnie sobie rośnie.
5. A teraz spróbujcie rysować proste kształty na przygotowanych tackach.
Rodzic, a za nim dziecko, rysuje i mówi proste rymowanki. Np.
Dziecko rysuje koło (kilka razy po śladzie), a potem kreski – promyki, mówiąc:
- Kółeczko, kółeczko, będzie z ciebie słoneczko,
- Jeden łuk, drugi łuk- aby listek powstać mógł
6. Praca plastyczna. Narysujcie kosz na śmieci na kartce, porwijcie kolorowe kartki na małe części i naklejcie ,,śmieci” w koszu.
Do zobaczenia jutro! Miłej pracy!