TEMAT: Piosenka wesołych bocianów
07.05.2020 Czwartek
Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!
W dniu dzisiejszym poznamy instrumenty perkusyjne oraz pobawimy się troszeczkę dźwiękonaśladownictwem. Mamy nadzieję, że taka forma nauki Wam się spodoba!
Do dzieła!
1. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam opowiadanie A. Świrszczyńskiej „Piosenka wesołych bocianów”
Lecą bociany po niebie, pytają zielonego lasu:
-Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia co ma zadarty nosek?
Chmura odpowiedziała:
-Nie wiem.
Lecą bociany po niebie, pytają wesołej rzeczki:
-Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia co ma zadarty nosek?
Rzeczka zaszumiała, zaświeciła, zaśmiała się:
-Znam Marysię. Co dzień przychodzi z piłką kąpać się w mojej wodzie. Mieszka w tym domku na górce.
Wygląda Marysia oknem.
-Kto o mnie pyta?
-To my, białe bociany z czerwonymi nogami. Przyleciałyśmy, żeby Ci podziękować.
-A za co podziękować?
-Za to, żeś w zeszłym roku wyleczyła naszego brata bociana, kiedy złamał jedną ze swoich czerwonych nóg i był bardzo chory.
No i wszystkie bociany stanęły wkoło i zaśpiewały piękną piosenkę, jakiej ludzkie ucho jeszcze nie słyszało.
Była to piosenka wesołych bocianów.
Chcecie ją poznać? Zapytajcie Marysi z zadartym noskiem.
2. Porozmawiajcie na temat opowiadania:
- Kogo szukały bociany?
- Kogo pytały o Marysię z zadartym noskiem?
- Za co chciały podziękować Marysi?
- W jaki sposób podziękowały Marysi?
3. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze:
Spróbujcie naśladować:
- głos bociana,
- głos żabki,
-głos słowika,
-głos kotka
-głos pieska,
a na koniec spróbujcie wypowiedzieć zdanie: „Muzyka, muzyka to nie tylko śpiew słowika” ze złością, ze strachem, ze smutkiem i z radością.
4. Obejrzyjcie wspólnie obrazki wybranych instrumentów muzycznych i poznajcie ich nazwy. Zastanówcie się jakie dźwięki wydają, a później pomyślcie, na którym z nich chcielibyście grać. (ZAŁ.1)
5. Na koniec pokolorujcie lub pomalujcie farbami przygotowaną przez nas kolorowankę. (ZAŁ.2)