TEMAT: Muzyka jest wszędzie
Wtorek 05.05.2020
Witajcie Drogie Dzieci i Wytrwali Rodzice!
Codziennie słyszymy wokół siebie jakieś dźwięki. Niektóre są niemiłe dla naszych uszu, ale bez innych nie wyobrażamy sobie życia. Dzisiaj porozmawiamy sobie o wszystkich otaczających nas dźwiękach oraz nauczymy się niesamowitego tańca.
Życzymy Wam miłego dnia i wspaniałej zabawy!
1. Rozpocznijcie dzień od gimnastyki. Poproście rodziców, aby wykonali z Wami proste ćwiczenia:
- Przysiady
- Pajacyki
- Chodzące bociany
- Skaczące żabki
Na koniec ćwiczeń nauczcie się nowego kroku: cwału bocznego
Dziecko idzie w bardzo wolnym tempie dosuwając nogę do nogi, na początku nie odrywając nóg od podłogi. Podczas nauki cwału należy zmienić kierunki poruszania się, aby dziecko umiało poruszać się zarówno w lewą, jak i w prawą stronę. Ćwiczenie nie powinno trwać długo, ale warto powtórzyć je kilka razy w ciągu dnia.
2. Zabawa „Cicho-głośno”
Rodzic włącza piosenkę, a dziecko energicznie tańczy po pokoju, gdy muzyka cichnie dziecko zwija się w kłębek na podłodze. Rodzic kilkukrotnie zwiększa i zmniejsza głośność piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=r9RUoExrTsg
3. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam teskt piosenki „Dźwięki”
Świat jest pełen dźwięków,
Które grają w ciszy.
Cicho, cicho, cichuteńko,
Zaraz je usłyszysz.
Bim-bam, biją dzwony.
Tik-tak, zegar tyka,
Stuk-puk, dzięcioł stuka.
Taka to muzyka.
Kap, kap, spada rosa,
Plum plum, deszczyk śpiewa,
Fiu, fiu, gwiżdże wietrzyk,
Skrzypią stare drzewa.
Klap, klap, klaszczą dłonie,
Hop, hop, tańczą buty,
Sypią się dokoła
Czarodziejskie nuty.
4. Porozmawiajcie na temat piosenki:
- Jak biją dzwony?
- Jak tyka zegar?
- Kiedy słyszymy: kap, kap?
-Kiedy słyszymy: plum, plum?
- Jaki dźwięk wydają klaszczące dłonie, a jaki- tańczące buty?
5. Razem z rodzicami nauczcie się nowego tańca. Naśladujcie ruchy, o których mowa w tekście piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ&index=2&t=0s
6. Na zakończenie intensywnego dnia wykonajcie pracę plastyczną „Wiosenne stokrotki”
Materiały:
- wieczko po serku
- plastelina: jasna zieleń, ciemna zieleń, niebieska
- białe fasolki
- żółte guziki
Górną część wieczka wyklejamy niebieską plasteliną, dolną część zieloną, tak by zielona nachodziła na niebieską. Jako środki stokrotek przymocowujemy żółte guziki, wokół których mocujemy fasolki. Łodygi i liście lepimy z ciemnej zielonej plasteliny. Przykładowe zdjęcie w załączniku.
DO ZOBACZENIA JUTRO! WYŚLIJCIE ZDJĘCIA WASZYCH PRAC I TAŃCÓW!