TEMAT: W krainie muzyki
08.05.2020 Piątek
Kochane dzieci i Drodzy Rodzice!
Dzisiaj ostatni nasz dzień o tematyce muzycznej. Mamy nadzieję, że zajęcia proponowane w ciągu tygodnia bardzo Wam się podobały. Na zakończenie tak wspaniałego tematu mamy dla Was ciekawą propozycję!
Jesteście gotowi?
To do dzieła!
1. Zabawa muzyczno- ruchowa „Podaj proszę…”
Poproście rodziców, aby ustawili się naprzeciw Was i wspólnie zaśpiewajcie:
„Podaj proszę swoje imię i uśmiechnij się
Teraz powiedz mi kim jesteś zabawimy się….
po kolei wymieniając swoje imię- raz ze smutna, a raz z wesołą miną.
2. Teraz poćwiczymy bardzo ważną umiejętność, czyli mówienie o swoich emocjach. Z kartek papieru wytnijcie okręgi. Na każdym okręgu narysujcie inną buźkę (smutną, radosną, zdenerwowaną, znudzoną zamyśloną). Potem wybierzcie po jednej buźce pokazującej Wasz obecny nastrój i dokończcie przedstawione zdanie:
„Jestem wesoły (smutny, zły znudzony) ponieważ….
3. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam opowiadanie „W krainie muzyki”
Dawno, dawno temu, a może całkiem niedawno, daleko stąd, a może całkiem blisko w dużym domu, a może całkiem malutkim mieszkała dziewczynka i chłopiec.
Ona miała na imię Małgosia, a on Jaś. Dzieci mieszkały w zaczarowanej krainie – tak im przynajmniej się wydawało.
W krainie tej wszędzie rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe nutki,
a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy wiolinowych kluczy.
Dorośli w tej krainie całymi dniami grali na instrumentach i śpiewali, a dzieci całymi dniami słuchały muzyki i tańczyły.
Wszyscy byli bardzo szczęśliwi.
Pewnego dnia zerwał się bardzo silny wiatr, który porwał wszystkie tańczące nutki. W ciągu kilku minut zrobiło się smutno i cicho. Żaden instrument nie zadźwięczał, nikt nie miał ochoty tańczyć ani śpiewać. Wszyscy chodzili pochmurni, źli i smutni.
Małgosia i Jaś długo zastanawiali się, co zrobić, żeby muzyka wróciła do ich zaczarowanej krainy. Chodzili po okolicy szukając nutek, które pomogłyby, wydobyć piękne dźwięki z instrumentów. Nagle Jaś wpadł na pomysł, że sami mogliby wymyśleć znaki, które pomogą im zagrać na instrumentach.
Kiedy w zaczarowanej krainie rozbrzmiewały dźwięki z instrumentów wróciły kolorowe nutki, które jak zawsze rozpoczęły swój taniec po niebie.
4.Porozmawiajcie na temat wiersza:
-Dlaczego wszystkim mieszkańcom wydawało się, że mieszkają w „zaczarowanej krainie”?
-Jak możemy nazwać tą krainę?
-Kto z was chciałby mieszkać w tej krainie i dlaczego?
5. Na koniec zróbcie proponowaną przez nas pracę plastyczną.
Przygotujcie zieloną kartkę i kolorowe farby. Na zielonej kartce paluszkami namalujcie kwiatki we wszystkich kolorach, które kojarzą Wam się z wiosną. Postarajcie się namalować kwiatki tak, aby zajęły one jak najwięcej miejsca na naszej zielonej łące. (Przykład w załączniku)