TEMAT: Liczymy zabawki
02.06.2020 Wtorek
Kochane dzieci wczoraj było wasze święto. Zapewne dostaliście zabawki, dziś tych zabawek użyjemy do naszych zajęć.
1.„Wspólne zabawy” – zabawa ruchowa w parach.
Środki dydaktyczne: piłka
Rodzic z dzieckiem wykonuje ćwiczenia:
rowerek-leżąc na plecach, opierają stopy o partnera i równocześnie wykonują krążenia, jak przy pedałowaniu na rowerze; w czasie zabawy starają się nie odrywać stóp od siebie;
kółeczko- jedna osoba z pary siedzi z wyprostowanymi, złączonymi nogami, jedną rękę wyciąga w górę; druga osoba , stojąc, chwyta palec wskazujący partnera i biega wokół niego, przeskakując nad jego nogami; po trzech okrążeniach zmienia kierunek, potem następuje zamiana ról;
podaj piłkę- rodzic z dzieckiem siedzą z wyprostowanymi nogami tyłem do siebie(w odległości około pół metra);jedna osoba z pary trzyma piłkę, następnie wykonuje skręt tułowia z przekazaniem piłki
2. Oglądanie przygotowanych zabawek. Dziecko nazywają zabawki. Dzieli razem z rodzicem ich nazwy na sylaby (rytmiczny podział), łącząc tę czynność z klaskaniem. Np. lal-ki, mi- sie, sa-mo-cho-dy, pił-ki, ska-kan-ka.
3. Liczenie przygotowanych zabawek. Dziecko liczy zabawki, np. jedna skakanka, dwa misie, trzy lalki, trzy piłki, cztery samochody.
4. Segregowanie zabawek według ich rodzajów. Dziecko umieszcza zabawki w obręczach według rodzajów. Liczy je i umieszcza przy obręczach kartoniki z odpowiednią liczbą krążków.
5. Porównywanie liczebności zabawek. Dziecko wskazuje obręcz z największą liczbą zabawek (samochody), a potem – z najmniejszą liczbą zabawek (skakanka). Porównują liczbę misiów i skakanek; misiów i lalek; lalek i piłek; piłek i samochodów, określając, których zabawek jest mniej/więcej, o ile więcej/o ile mniej lub czy jest ich tyle samo
6. Praca plastyczna Wycinanie prostych kształtów ze starych gazet i wykonanie papierowego ludzika z kształtów
https://urodzezycie.wordpress.com/2012/02/09/geometryczny-ludzik/