Realizacja projektu "Granie na ekranie"
Nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskim projekcie badawczo-edukacyjnym pt. Granie na ekranie, realizowanym przez Fundację LOTTO im. Haliny Konopackiej, Fundację DBAM O MÓJ Z@SIĘG oraz Uniwersytet Gdański.
Celem przeprowadzenia badania jest zdobycie aktualnej wiedzy na temat używania gier cyfrowych przez dzieci i młodzież oraz edukacja w zakresie odpowiedzialnego grania.
Więcej informacji na temat projektu na stronie internetowej:
https://dbamomojzasieg.com/granienaekranie/
Podejmowana tematyka badań wpisuje się w szeroko rozumiana profilaktykę e-uzależnień, czyli oddziaływań zmierzających do ograniczenia takich zjawisk jak uzależnienie od telefonu komórkowego, portali społecznościowych czy gier online. Projekt pt. „GRANIE NA EKRANIE ” wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020 określone przez MEN (punkt 1. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych oraz punkt 5. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości, kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego).
Emilia Szymanek-Ciabach